Termékkategóriák

SZÁLLÍTÁSI AKCIÓ: Már 1040 Ft-tól szállítjuk ki a megrendelt termékeket, súlytól függően.

Általános szerződési feltételek

Az DUNASTORE.HU webáruházban (“Webáruház”) történő vásárlással, rendeléssel, illetve az DUNASTORE.HU honlap bármely más módon történő használatával a Webáruház üzemeltetője és a vásárló, illetve a honlap felhasználója között (“Vásárló”) szerződés jön létre. A jelen Általános Szerződési Feltételek (“ÁSZF”) tartalmazza a Felek közötti szerződéses jogviszony részletes feltételeit, amelyet a Vásárló a Webáruház igénybevételével elfogad.

Fogalmak

  • Felek: Üzemeltető és Vásárló együttesen
  • Fogyasztó: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy
  • Fogyasztói szerződés: olyan szerződés, melynek egyik alanya fogyasztónak minősül
  • Webáruház: https://dunastore.hu weboldal, amely a szerződés megkötésére szolgáló weboldal
  • Vásárló: a Webáruházon keresztül vételi ajánlatot tevő szerződést kötő személy
  • Vállalkozás: a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körében eljáró személy
  • Szerződés: Üzemeltető és Vásárló között a Webáruház és elektronikus levelezés igénybevételével létrejövő adásvételi szerződés
  • Termék: a Webáruház kínálatában szereplő, a Webáruházban értékesítésre szánt minden birtokba vehető forgalomképes ingó dolog, mely a Szerződés tárgyát képezi

1. ÁSZF elfogadása

1.1. Az ÁSZF elérhetősége: https://dunastore.hu/aszf
1.2. Az ÁSZF a fenti elérhetőségen teljes terjedelmében, letölthető formátumban valamennyi Vásárló rendelkezésére áll. Az ÁSZF elfogadásáról a Vásárlónak nyilatkoznia kell, amelynek hiányában rendelés felvételére nincsen mód.
1.3. Vásárló elfogadja, hogy a Felek között létrejött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, továbbá hogy a jelen ÁSZF teljes egészében a létrejött szerződés részévé válik.
1.4. A szerződés nyelve magyar.
1.5. Üzemeltető nem rendelkezik a fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmáról szóló törvény szerinti magatartási kódexszel.

2. Adatvédelem

2.1. A Webáruház a vásárlásokkal, illetve a honlap felhasználásával kapcsolatos valamennyi adatot az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény (“Infotv.”) rendelkezéseinek megfelelően, kizárólag célhoz kötötten és a szükséges ideig kezeli. Az adatok kezelésének és védelmének részletes feltételeit a Webáruház Adatvédelmi nyilatkozata tartalmazza.
2.2. Az Adatkezelési tájékoztató elérhetősége: https://dunastore.hu/adatkezelesi-tajekoztato

3. A Webáruház

3.1. A Webáruház elérhetőségei
Honlap címe: https://dunastore.hu
Email: info@dunastore.hu
Telefon: +36 (20) 330 1381 (hívható munkanapokon 09:00 – 16:00)

3.2. A Webáruház üzemeltetője (“Üzemeltető”):
Lukács Ágnes EV
Székhely: 1101 Budapest, Hargita Sétány 3. 2 em. 7 ajtó
Nyilvántartási szám: 54474813
Adószám: 55748890-2-42
Bankszámlaszám: K&H Bank, 10402128 – 50526966 – 90721004
Nyilvántartásba vevő szerv megnevezése: Belügyminisztérium

3.3. A Webáruház Ügyfélszolgálata a fenti telefonos és email elérhetőségeken áll a Vásárlók rendelkezésére. A Webáruház kizárólag a fenti online felületen érhető el, fizikai Ügyfélszolgálatot nem tart fenn.

3.4. A tárhelyszolgáltató adatai
Rackforest Kft.
Honlap címe: https://rackforest.com
Székhely: 1132 Budapest, Victor Hugo u. 18-22.
Telefon: +36 (70) 362 4785
E-mail: info@rackforest.com

4. Vásárlási feltételek

4.1. A Webáruház bárki által, regisztráció nélkül igénybe vehető. A rendelés leadása, illetve a vásárlás történhet regisztráció nélkül (“vendégvásárlás”) és regisztrációval.
4.2. A regisztrációra a Vásárló saját döntése alapján kerülhet sor, amelyhez az Üzemeltető a vásárlással kapcsolatos kedvezményeket tehet elérhetővé. A regisztrációhoz a Vásárlónak a következő adatokat kell megadnia: név, email, felhasználónév, jelszó. A regisztrációt követően az Üzemeltető emailben értesítést küld a regisztráció megtörténtéről, valamint a Regisztrált Vásárló számára fiókot (“Fiók”) nyit.
4.3. A Vásárló felelőssége a regisztráció során megadott adatok és a belépési jelszó bizalmas kezelése, hogy azok illetéktelen harmadik személy tudomására ne kerüljenek, amelyért az Üzemeltető a felelősségét kizárja. A regisztrált adatok helyességéért és valódiságáért a Vásárló felel, Üzemeltető a felelősségét a tévesen megadott, helytelen, elavult adatokból származó károkért kizárja.
4.4. A Vásárló a regisztráció törlését az Üzemeltető email címére küldött értesítéssel bármikor kérheti, amelyet az Üzemeltető haladéktalanul elvégez. A regisztráció törlésével az addig összegyűjtött, fel nem használt kedvezmények elvesznek és újabb regisztráció esetén sem élednek fel. A regisztráció törlése nem érinti a már leadott, folyamatban lévő rendelések teljesítését.
4.5. A Regisztrált Vásárló a Webáruház honlapján, a „Belépés” menüpontban a regisztrált email címének és jelszavának megadásával Fiókjába beléphet, amelynek segítségével vásárlását gyorsabbá teheti, illetve rendeléseiről és az elért kedvezményekről információt érhet el.
4.6. A Webáruházban vásárlásra kizárólag elektronikus úton van lehetőség. Telefonos és személyes rendelésfelvételt az Üzemeltető nem biztosít. A rendelésnek minimális értéke nincs. A rendeléskor megadott adatok helyességéért a Vásárló felel. A tévesen vagy helytelenül megadott adatokból, különösen a helytelen szállítási címből eredő károkat, illetve többletköltséget Vásárló viseli.
4.7. A Vásárló a Webáruház termékei közül a kiválasztott terméket a “Kosár” gomb megnyomásával a virtuális kosárba helyezheti. A Kosár “Megtekintés” gombjára kattintva megtalálja a vásárlás során kosárba helyezett termékeket, valamint a számla végösszegét, beleértve a szállítási költséget. A Vásárló itt ellenőrizheti rendelése helyességét, különös tekintettel az árakra és a mennyiségekre, melyeket igény szerint módosíthat, javíthat is. A Kosár automatikusan kiszámítja a rendelés végösszegét. A rendelés elküldésére a “Pénztár” gomb, majd a szállítási és számlázási adatok kitöltését követően a „Megrendelés” megnyomásával van lehetőség.
4.8. A rendelés elküldése előtt a Kosár tartalma a Vásárló döntése szerint módosítható vagy törölhető. Az adatbeviteli hibák a „Megrendelés” gomb megnyomása előtt javíthatóak. A „Megrendelés” gomb megnyomását követően a rendelés csak email-en keresztül a rendelésszám megadásával törölhető, az esetleges adatbeviteli vagy egyéb hibákat a Vásárló köteles az Üzemeltetőnek email-ben haladéktanul jelezni, amelynek elmulasztásából eredő károkat Vásárló köteles viselni.
4.9. A rendelések feldolgozását az Üzemeltető folyamatosan végzi, de az legkésőbb a rendelés elküldését követő 1 munkanapon belül megtörténik. A rendelésről a Vásárló először egy automatikus értesítést kap a rendelés elküldéséről, amely azonban még nem jelenti a rendelés Üzemeltető általi elfogadását. A rendelés elfogadásáról és teljesítéséről valamennyi szükséges adattal, illetve annak elutasításáról az Üzemeltető a legkésőbb a rendelés elküldését követő 1 munkanapon belül visszaigazolást küld a Vásárló részére email-ben. A Webáruházban elérhető termékekre vonatkozó készlet-, illetve raktár-információk a valóságtól eltérhetnek, amellyel kapcsolatban Üzemeltető a felelősségét kizárja. Amennyiben valamely megrendelt termék nem elérhető, a visszaigazolásban az Üzemeltető a Vásárlót erről tájékoztatja.
4.10. A Vásárló az elküldött rendeléséhez kötve van, mentesül azonban az ajánlati kötöttség alól, amennyiben a rendelés elküldését követő 1 munkanapon belül nem kapja meg az Üzemeltető visszaigazolását a rendelés elfogadásáról. Amennyiben Vásárló az 1 munkanapos határidőn túl, a visszaigazolás hiánya miatt a megrendelt termékre mégsem tart igényt, erről köteles az Üzemeltetőt haladéktalanul emailben értesíteni. Ennek elmulasztásából eredő valamennyi kár Vásárlót terheli. A Vásárló ilyen értesítésének hiányában Üzemeltető jogosult 1 munkanapon túl is a Vásárló rendelésének teljesítése iránt intézkedni.
4.11. A felek közötti szerződés a rendelés elfogadásáról szóló visszaigazolás Üzemeltető általi elküldésével jön létre. A szerződés az elektronikus kereskedelmi szolgáltatásokról, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény értelmében elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül. Amennyiben Vásárló a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személy („Fogyasztó”), a szerződés a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezései értelmében egyben fogyasztói szerződésnek is minősül és arra a fogyasztói szerződésre irányadó rendelkezések is vonatkoznak.

5. Termékek

5.1. A Webáruházban kínált termékek az alábbiak szerint kategorizálhatók: barkács gépek, szerszámok, kiegészítők, háztartási eszközök és gépek
5.2. A Webáruház honlapján valamennyi termék leírása megtalálható. A termék képek a valóságos terméket mutatják be. A Webáruházban található képeket és szövegeket és minden egyéb információt szerzői jogok védik, azok felhasználása engedélyköteles.

6. Árak és fizetési feltételek

6.1. Az árak a rendelés időpontjában érvényes listaárak, amelyek az egyes termékek részletes leírásában találhatók. Az árak bruttó árak, amelyek már tartalmazzák a 27%-os ÁFA-t, de nem tartalmazzák a szállítási költség díját. A szállítási költséget a rendeléskor a Kosár automatikusan felszámítja.
6.2. Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az árakat bármikor megváltoztassa. Az árváltoztatás a már visszaigazolt rendeléseket nem érinti. Visszaigazolásként a rendelés összeállításáról szóló e-mail a mérvadó, az automatikusan küldött rendelésösszesítő nem számít visszaigazolásnak.
6.3. Vásárlás esetén a Vásárló banki átutalás, készpénzes fizetés (futárszolgálatnál) vagy online bankkártyás fizetéssel történő fizetési lehetőségek közül választhat. A fizetés módját Vásárló a rendelés elküldésekor adja meg. Vásárlónak a fizetési mód megváltoztatására a rendelés elküldését követően, a csomag feladásáig áll módjában, melyről kizárólag e-mailben kell értesítenie Üzemeltetőt.
6.4. Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.
6.5. Banki átutalás esetén Vásárló a vásárlás összértékét (termék(ek) ára + szállítási költség) átutalással egyenlíti ki. Az előre utalás fizetési határideje 5 nap. A fizetési határidő lejárta után az Üzemeltető törli a megrendelést. Kérjük, hogy a megjegyzés rovatba írja be a megrendelés számát, melyet a vásárlás után küldött visszaigazoló e-mail tartalmaz. Banki átutaláshoz szükséges adatok:

  • Jogosult neve: Lukács Ágnes EV
  • Jogosult számlaszáma: 10402128 – 50526966 – 90721004
  • Bank neve: K&H Bank Zrt.

A számla kiállítója: Lukács Ágnes EV (1101 Budapest, Hargita Sétány 3. 2 em. 7 ajtó)
A számla a csomaggal együtt fog megérkezni a Vásárlónak.

6.5. Az Üzemeltető nagyobb mennyiségben történő rendelés esetére lehetőséget biztosít egyedi csomagajánlat igénylésére. Az egyedi csomagajánlat e-mailen keresztül történik, egyedi elbírálás alapján. Az Üzemeltető legfeljebb 2 munkanapon belül emailben értesíti a Vásárlót az egyedi csomagajánlatról, illetve annak elutasításáról. Egyedi csomagajánlat kérése esetén a rendelést az Üzemeltető kizárólag abban az esetben teljesíti és a felek közötti szerződés akkor jön létre, ha a Vásárló a megküldött egyedi csomagajánlatot emailben elfogadja. Amennyiben a Vásárló 2 munkanapon belül az egyedi csomagajánlatra elfogadó nyilatkozatot nem tesz vagy az értesítésre nem válaszol, az Üzemeltető jogosult a rendelést a Vásárló további értesítése nélkül törölni. A már elküldött rendelésekkel kapcsolatban utólagosan egyedi csomagajánlat kérésére nincs lehetőség.

7. Szállítási módok és feltételek

7.1. A megrendelt terméke(ke)t a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. (GLS) futárszolgálat szállítja ki és kézbesíti a Vásárló által megadott szállítási címre. Az Üzemeltető kizárólag magyarországi címre kézbesítteti a termékeket a jelen ÁSZF szerinti szállítási díjakon. A kézbesítés részletes feltételeire a Futárszolgálatok általános üzleti feltételei és az adatvédelemre vonatkozó szabályai irányadóak.
7.2. Az Üzemeltető törekszik arra, hogy a csomag kézbesítésére legkésőbb a rendelés visszaigazolását követő hetedik munkanapon sor kerüljön. Üzemeltető kizárja a felelősségét azzal kapcsolatban, ha a fenti szállítási határidő betartására bármely okból nincs lehetőség. Ilyen esetben a Vásárlót emailben értesíti a szállítás várható időpontjáról. Az Üzemeltető a rendelések feldolgozását munkaidőben folyamatosan végzi.
7.3. A Vásárló szállítási címnek olyan címet köteles megadni, amelyen a csomagot munkanapokon át tudja venni. Sikertelen kézbesítési kísérlet esetén a Futár a megadott telefonszámon érdeklődik vagy értesítést hagy a következő munkanapi kézbesítésről. A szállítási cím valótlanságával, helytelenségével vagy elégtelenségével kapcsolatban felmerülő károkért Vásárló felel.
7.4. A szállítás díját a Vásárló köteles a megrendelt termékek vételárán felül, azzal egyidejűleg rendelésenként megfizetni. A szállítás díját a Kosár automatikusan számítja fel.

A minimális rendelési érték 2000 Ft!

7.5. A szállítási díjak (az árák tartalmazzák az ÁFA-t):

A szállítási díjak előre utalás, bankkártyás fizetés esetén

2 kg-ig 5 kg-ig 10 kg-ig 20 kg-ig 30 kg-ig 40 kg-ig
Házhoz szállítás 1600 Ft 1775 Ft 1950 Ft 2680 Ft 4900 Ft 6890 Ft
GLS csomagpont 1405 Ft 1570 Ft 1700 Ft 2280 Ft 3190 Ft

A szállítási díjak utánvét esetén

2 kg-ig 5 kg-ig 10 kg-ig 20 kg-ig 30 kg-ig 40 kg-ig
Utánvét háznál 1905 Ft 2070 Ft 2235 Ft 2920 Ft 5010 Ft 6880 Ft

7.6. A Vásárló köteles a csomag átvételekor annak sértetlenségét és tartalmát ellenőrizni és a Futár részére az átvételről átvételi elismervényt aláírni. A sérült vagy hiányos csomagot a Vásárló köteles a Futárnak az átvételkor jelezni és erről jegyzőkönyvet felvenni. Ennek hiányában az Üzemeltető a csomag sértetlenségével vagy hiánytalanságával kapcsolatos kifogást nem fogad el. A Vásárló a csomag átvételével igazolja, hogy az külsőleg és tartalmában megfelelt a rendelésének.
7.7. Valamennyi termék barna kartondobozban kerül kézbesítésre.
7.8. Szállítási módok

Házhoz szállítás – GLS

  • Házhoz szállítás esetén a Vásárlót a termék árán felül további díj terheli alkalmanként, amelyet az Üzemeltető a számlán is feltűntet.
  • A Vásárló megrendelheti és átveheti a megvásárolt árut közvetlenül otthonába. A szállításról az Üzemeltető partnere a GLS General Logistics Systems Hungary Csomag-Logisztikai Kft. (GLS) végzi.

Átvétel GLS csomagponton

  • Az összeget a Vásárló előre fizeti ki a megrendeléskor választott fizetési móddal, a csomagot pedig a rendelésben megjelölt GLS csomagponton veszi át. Az összeg együttesen tartalmazza a termék(ek) ellenértékét és a szállítás díját. A szállítás díja a megrendelés folyamán kerül kiszámolásra a rendelés súlyától és értékétől függően. A szállítás díját a megrendelés befejezése előtt a Webáruház jelzi a Vásárló számára. A Vásárló által megrendelt termékeket akkor adjuk át a GLS futárszolgálat munkatársának, ha a rendelés ellenértéke jóváírásra kerül a számlánkon.
  • A küldemények maximális tömege 40 kg.

Ingyenes szállítás

  • Az Üzemeltető felkínálhat a Vásárló számára ingyenes szállítási lehetőséget bizonyos kiemelt termékek, vagy időszakos akciók keretében. Ebben az esetben az Üzemeltető nem terhel
    semmilyen szállítási költséget Vásárlóra.
  • Az Üzemeltető az ingyenes szállítás lehetőségéről a Webáruház “Kosár” vagy “Pénztár” oldalon kínálja fel a Vásárló számára ezt a lehetőséget.

8. Elállási jog

8.1. A Vásárló jogosult a megrendelést követően, de legkésőbb 24 órával a kiszállítás előtt a vásárlástól elállni. Ezt az igényét az ügyfélszolgálat telefonszámán és e-mailben egyaránt jeleznie kell. Ebben az esetben a Vásárlót semmilyen költségviselés nem terheli.
8.2. A “45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet” alapján a Vásárló elállhat a vásárlástól a termék kézhezvételétől számított 14 munkanapon belül, abban az esetben, ha a termék sértetlen, vagyis újra eladható állapotban van. Ezen esetben a visszaküldés díja a Vásárlót terheli. A vissza szállítási költséget az Üzemeltető nem téríti vissza. Az elállási szándék jelzését (14 munkanapon belül) az info@dunastore.hu email címre küldve fogadjuk (Elállási nyilatkozat letöltése).
Az Üzemeltető a vásárlás összegét a termék visszaérkezésekor, de legkésőbb 14 napon belül visszafizeti. Az Üzemeltető követelheti a fogyasztótól a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kár megtérítését. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért az Üzemeltető felelősséget nem vállal!
8.3. Ha a Vásárló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 22. §-nak megfelelően eláll a szerződéstől, az Üzemeltető legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított 14 napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket, így a szállítási díjat is. A visszatérítés során banki átutalásos fizetési módot alkalmaz az Üzemeltető, e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag Vásárlót semmilyen többletköltség nem terheli.

9. Eljárás hibás árazás esetén

9.1. A folyamatos árellenörzés mellett is előfordulhat, hogy például technikai hiba miatt hibás ár szerepel a Webáruházban. Hibás ár esetén a megrendelést (az Ön ajánlatát) a hibás áron nem áll módunkban elfogadni, és nem vagyunk kötelesek a terméket hibás áron értékesíteni. Hibás áron történő ajánlattétel esetén nem jön létre szerződés Ön és az Üzemeltető között. Amennyiben Ön hibás áron tesz ajánlatot, a rendszer azt automatikusan visszaigazolja, ez azonban nem minősül az ajánlat elfogadásának az Üzemeltető részéről. Hibás áron történő ajánlattétel (megrendelés) esetén az Üzemeltető munkatársa felhívja az Ön figyelmét a helyes árra, és felajánlhatja a helyes áron történő szerződéskötést. Ön a hibás ár helyett az Üzemeltető munkatársa által közölt helyes áron nem köteles ajánlatot tenni, és szerződést kötni. Ez esetben nem jön létre szerződés a Felek között.

10. Jótállás, szavatosság

10.1. Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az Üzemeltető jótállásra köteles a rendelet 1. számú mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek (pl.: műszaki cikkek, szerszámok, gépek), valamint az ott meghatározott körben azok tartozékai és alkotórészei (a továbbiakban – jelen pontban – együtt fogyasztási cikként hivatkozva) eladása esetén.

Az érintett termékek listáját a 151/2003. (IX.22.) kormányrendelet 2021. január 1. napjától hatályos állapotának melléklete tartalmazza.

10.2. A Vásárlót milyen jogok és milyen határidőn belül illetik meg jótállás alapján?

Jótállási jogok: A Vásárló a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendeletben alapján főszabályként kijavítási és a “Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok” pontban felsorolt esetekben kicserélési és pénz visszatérítési igénnyel élhet jótállási igényként az Üzemeltető felé.
A Vásárló a kijavítás iránti igényét választása szerint a Vásárló székhelyén, bármely telephelyén, fióktelepén és az Eladó által a jótállási jegyen feltüntetett javítószolgálatnál közvetlenül is érvényesítheti.
A Vásárló a kijavítás iránti igényét írásban, az info@dunastore.hu email címre megküldve tudja jelezni.

Érvényesítési határidő: A jótállási igény a jótállás időtartama alatt érvényesíthető, a jótállás időtartama a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet szerint:

  • 10 000 forintot elérő, de 100 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén egy év,
  • 100 000 forintot meghaladó, de 250 000 forintot meg nem haladó eladási ár esetén két év,
  • 250 000 forint eladási ár felett három év.

E határidők elmulasztása jogvesztéssel jár, azonban a fogyasztási cikk kijavítása esetén a jótállás időtartama meghosszabbodik a javításra átadás napjától kezdve azzal az idővel, amely alatt a Vásárló a fogyasztási cikket a hiba miatt rendeltetésszerűen nem használhatta.

A jótállási határidő a fogyasztási cikk Vásárló részére történő átadásakor indul.

Ha a Vásárló a fogyasztási cikket az átadástól számított hat hónapon túl helyezteti üzembe, akkor a jótállási határidő kezdő időpontja a fogyasztási cikk átadásának napja.

10.3. Jótállási igény kezelésével kapcsolatos szabályok
A kijavítás kezelésekor az Üzemeltetőnek törekedni kell arra, hogy a kijavítást 15 napon belül elvégezze. A kijavításra nyitva álló határidő a fogyasztási cikk átvételekor indul.
Ha a kijavítás vagy a kicserélés időtartama a tizenöt napot meghaladja, akkor az Üzemeltető a Vásárlót tájékoztatni köteles a kijavítás vagy a csere várható időtartamáról.

Ha a jótállási időtartam alatt a fogyasztási cikk első alkalommal történő javítása során az Üzemeltető részéről megállapítást nyer, hogy a fogyasztási cikk nem javítható, a Vásárló eltérő rendelkezése hiányában az Üzemeltető köteles a fogyasztási cikket nyolc napon belül kicserélni. Ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, az Üzemeltető köteles a fogyasztó által bemutatott, a fogyasztási cikk ellenértékének megfizetését igazoló bizonylaton – az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján kibocsátott számlán vagy nyugtán – feltüntetett vételárat nyolc napon belül a vásárló részére visszatéríteni.

Vásárló az ÁSZF elfogadásával hozzájárul, hogy számára a tájékoztatást elektronikus úton vagy a Vásárló általi átvétel igazolására alkalmas más módon is megvalósulhasson.

Amennyiben az Üzemeltető nem tudja a fogyasztási cikket 30 napon belül kijavítani:

  • ha a Vásárló ehhez hozzájárult, számára a kijavítás teljesíthető későbbi határidőben, vagy
  • amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára a fogyasztási cikket a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül ki kell cserélni, vagy
  • amennyiben a Vásárló nem járul hozzá a kijavítás későbbi teljesítéséhez, vagy ezzel kapcsolatban nem nyilatkozott, de a fogyasztási cikk cseréjére sincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell számára a harmincnapos határidő eredménytelen elteltét követő nyolc napon belül visszatéríteni.

Amennyiben a fogyasztási cikk 4. alkalommal hibásodik meg a Vásárló jogosult:

  • az Eladó felé kijavítási igényel fordulni, vagy
  • a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a vételár arányos leszállítását kérni az Eladótól, vagy
  • a kijavítási igény helyett a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény 6:159. § (2) bekezdés b) pontja alapján a fogyasztási cikket az Eladó költségére kijavítani vagy mással kijavíttatani, vagy
  • amennyiben a Vásárló ezen jogaival (kijavítás, árleszállítás és mással kijavíttatás az Eladó költségére) nem él, vagy ezekkel kapcsolatban nem nyilatkozott, számára 8. napon belül a fogyasztási cikket ki kell cserélni, ha a fogyasztási cikk cseréjére nincs lehetőség, a fogyasztási cikk számláján, vagy nyugtáján szereplő eladási árat kell nyolc napon belül visszatéríteni számára.

10.4. Mi a viszonya a jótállásnak más szavatossági jogokkal?
A jótállás a szavatossági jogok (termék és kellékszavatosság) mellett érvényesül, alapvető különbség az általános szavatossági jogok és a jótállás között, hogy a jótállás esetén a fogyasztónak kedvezőbb a bizonyítási teher.

A 151/2003 Korm. Rendelet szerinti kötelező jótállás alá eső rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési eszközön kézi csomagként nem szállítható fogyasztási cikket – a járművek kivételével – az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a kijavítás az üzemeltetés helyén nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és visszaszállításról a vállalkozás, vagy – a javítószolgálatnál közvetlenül érvényesített kijavítás iránti igény esetén – a javítószolgálat gondoskodik.

Az eladó vállalása a kötelező jótállás időtartama alatt nem tartalmazhat a fogyasztóra nézve olyan feltételeket, amelyek hátrányosabbak azoknál a jogoknál, amelyeket a kötelező jótállás szabályai biztosítanak. Ezt követően azonban az önkéntes jótállás feltételei szabadon állapíthatóak meg, azonban a jótállás ebben az esetben sem érintheti a fogyasztó jogszabályból eredő -így köztük a kellékszavatosságon alapuló jogainak fennállását.

10.5. Három munkanapon belüli csereigény
Webáruházon keresztüli értékesítés esetén is érvényesül a három munkanapon belüli csereigény intézménye. Három munkanapon belüli csereigényt a 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alá tartozó tartós fogyasztási cikkek esetében lehet érvényesíteni, amely szerint, ha a 3 munkanapon belül érvényesíti valaki a csereigény intézményét, akkor az eladónak ezt úgy kell értelmeznie, hogy a termék az eladáskor már hibás volt és minden további nélkül a terméket ki kell cserélnie.

10.6. Mikor mentesül az Eladó a jótállási kötelezettsége alól?
Az Eladó a jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.

10.7. Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.

Kellékszavatosság
10.8. A Vásárló a Üzemeltető hibás teljesítése esetén a Üzemeltetővel szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
10.9. A Vásárló – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére Vásárló is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat. Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
10.10. A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor felhívjuk a figyelmét, hogy a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.
10.11. A Vásárló a Üzemeltetővel szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
10.12. A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vásárló igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást a Webáruházat üzemeltető vállalkozás nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy az a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

Termékszavatosság
10.13. Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vásárló – választása szerint – kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
10.14. Termékszavatossági igényként a Vásárló kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
10.15. A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
10.16. Termékszavatossági igényét a Vásárló a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
10.17. Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vásárlónak kell bizonyítania.
10.18. A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

  • a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
  • a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
  • a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Felhívjuk figyelmét, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.
10.19. Üzemeltető nem tartozik továbbá szavatossággal az olyan károkért, amelyek a kárveszély átszállása utáni hibás vagy gondatlan kezelésből, túlzott igénybevételből, illetve a meghatározottól eltérő behatásokból, illetve egyéb, a termékek nem rendeltetésszerű használatából keletkeztek.

11. Felelősség

11.1. Az Üzemeltető kizárja a felelősségét a Webáruház használatával kapcsolatban a Vásárlónál felmerülő technikai hibákért és kommunikációs problémákért.

12. Panaszkezelés

12.1. Az Üzemeltető célja, hogy valamennyi megrendelést megfelelő minőségben, a megrendelő teljes megelégedettsége mellett teljesítsen. Amennyiben a Vásárlónak mégis valamilyen panasza van a szerződéssel vagy annak teljesítésével kapcsolatban, úgy panaszát a fenti telefonon, e-mail címen vagy levél útján is közölheti.
12.2. A Vásárló jogosult a panaszát az Üzemeltető bármely elérhetőségén bejelenteni. Az Üzemeltető a telefonon bejelentett panaszt lehetőség szerint nyomban kivizsgálja és erről feljegyzést készít. Amennyiben erre nincs lehetőség, illetve az írásban bejelentett panaszra legkésőbb a panasz bejelentését vagy kézhezvételét követő 30 napon belül írásban válaszol. A panasz elutasítása esetén annak indokairól a Vásárlót tájékoztatja.
12.3. A Vásárló panasszal fordulhat a fogyasztóvédelmi hatósághoz. A fogyasztóvédelmi hatóság kijelöléséről szóló 387/2016. (XII. 2.) Korm. rendelet szerint közigazgatási hatósági ügyekben elsőfokon a járási hivatal, illetve a megyeszékhely szerinti járási hivatal, másodfokon országos illetékességgel a Pest Megyei Kormányhivatal jár el. A járási hivatalok elérhetőségei: http://jarasinfo.gov.hu
12.4. A Vásárlónak panasza esetén lehetősége van békéltető testülethez fordulni, melyek elérhetőségét itt találja:

Bács-Kiskun Megyei Békéltető Testület
Címe: 6000 Kecskemét, Árpád krt. 4.
Telefonszáma: (76) 501-525, (76) 501-500
Fax száma: (76) 501-538
Név: Mátyus Mariann
E-mail cím: bkmkik@mail.datanet.hu

Baranya Megyei Békéltető Testület
Címe: 7625 Pécs, Majorossy Imre u. 36.
Levelezési címe: 7602 Pécs, Pf. 109.
Telefonszáma: (72) 507-154
Fax száma: (72) 507-152
Név: Dr. Bodnár József
E-mail cím: bekelteto@pbkik.hu

Békés Megyei Békéltető Testület
Címe: 5601 Békéscsaba, Penza ltp. 5.
Telefonszáma: (66) 324-976, 446-354, 451-775
Fax száma: (66) 324-976
Név: Dr. Bagdi László
E-mail cím: bmkik@bmkik.hu

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Békéltető Testület
Címe: 3525 Miskolc, Szentpáli u. 1.
Telefonszáma: (46) 501-091, 501-870
Fax száma: (46) 501-099
Név: Dr. Tulipán Péter
E-mail cím: kalna.zsuzsa@bokik.hu

Budapesti Békéltető Testület
Címe: 1016 Budapest, Krisztina krt. 99.
Telefonszáma: (1) 488-2131
Fax száma: (1) 488-2186
Név: Dr. Baranovszky György
E-mail cím: bekelteto.testulet@bkik.hu

Csongrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 6721 Szeged, Párizsi krt. 8-12.
Telefonszáma: (62) 554-250/118 mellék
Fax száma: (62) 426-149
Név: Dékány László, Jerney Zoltán
E-mail cím: bekelteto.testulet@csmkik.hu

Fejér Megyei Békéltető Testület
Címe: 8000 Székesfehérvár, Hosszúsétatér 4-6.
Telefonszáma: (22) 510-310
Fax száma: (22) 510-312
Név: Kirst László
E-mail cím: fmkik@fmkik.hu

Győr-Moson-Sopron Megyei Békéltető Testület
Címe: 9021 Győr, Szent István út 10/a.
Telefonszáma: (96) 520-202; 520-217
Fax száma: (96) 520-218
Név: Horváth László
E-mail cím: bekeltetotestulet@gymskik.hu

Hajdú-Bihar Megyei Békéltető Testület
Címe: 4025 Debrecen, Petőfi tér 10.
Telefonszáma: (52) 500-749
Fax száma: (52) 500-720
Név: Dr. Hajnal Zsolt
E-mail cím: info@hbkik.hu

Heves Megyei Békéltető Testület
Címe: 3300 Eger, Faiskola út 15.
Levelezési címe: 3301 Eger, Pf. 440.
Telefonszáma: (36) 416-660/105 mellék
Fax száma: (36) 323-615
Név: Pintérné Dobó Tünde
E-mail cím: tunde@hkik.hu

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Békéltető Testület
Címe: 5000 Szolnok, Verseghy park 8.
Telefonszáma: (56) 510-610
Fax száma: (56) 370-005
Név: Dr. Lajkóné dr. Vígh Judit
E-mail cím: kamara@jnszmkik.hu

Komárom-Esztergom Megyei Békéltető Testület
Címe: 2800 Tatabánya, Fő tér 36.
Telefonszáma: (34) 513-010
Fax száma: (34) 316-259
Név: Dr. Rozsnyói György
E-mail cím: kemkik@kemkik.hu

Nógrád Megyei Békéltető Testület
Címe: 3100 Salgótarján, Alkotmány út 9/a
Telefonszám: (32) 520-860
Fax száma: (32) 520-862
Név: Dr. Pongó Erik
E-mail cím: nkik@nkik.hu

Pest Megyei Békéltető Testület
Címe: 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240.
Telefonszáma: (1)-269-0703
Fax száma: (1)-269-0703
Név: dr. Csanádi Károly
E-mail cím: pmbekelteto@pmkik.hu
Honlap cím: www.panaszrendezes.hu

Somogy Megyei Békéltető Testület
Címe: 7400 Kaposvár, Anna utca 6.
Telefonszáma: (82) 501-000
Fax száma: (82) 501-046
Név: Dr. Novák Ferenc
E-mail cím: skik@skik.hu

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Békéltető Testület
Címe: 4400 Nyíregyháza, Széchenyi u. 2.
Telefonszáma: (42) 311-544, (42) 420-180
Fax száma: (42) 311-750
Név: Görömbeiné dr. Balmaz Katalin
E-mail cím: bekelteto@szabkam.hu

Tolna Megyei Békéltető Testület
Címe: 7100 Szekszárd, Arany J. u. 23-25.
Telefonszáma: (74) 411-661
Fax száma: (74) 411-456
Név: Mátyás Tibor
E-mail cím: kamara@tmkik.hu

Vas Megyei Békéltető Testület
Címe: 9700 Szombathely, Honvéd tér 2.
Telefonszáma: (94) 312-356
Fax száma: (94) 316-936
Név: Dr. Kövesdi Zoltán
E-mail cím: pergel.bea@vmkik.hu

Veszprém Megyei Békéltető Testület
Címe: 8200 Veszprém, Budapest u. 3.
Telefonszáma: (88) 429-008
Fax száma: (88) 412-150
Név: Dr. Óvári László
E-mail cím: vkik@veszpremikamara.hu

Zala Megyei Békéltető Testület
Címe: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi utca 24.
Telefonszáma: (92) 550-513
Fax száma: (92) 550-525
Név: dr. Koczka Csaba
E-mail cím: zmbekelteto@zmkik.hu

12.5. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a Felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a Vásárló vagy az Üzemeltető kérésére tanácsot ad a Vásárlót megillető jogokkal és a Vásárlót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.
12.6. Online adásvételi vagy online szolgáltatási szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita esetén az eljárásra kizárólag a fővárosi kereskedelmi és iparkamara mellett működő békéltető testület illetékes.

13. Raktárkészleten kívüli termékek

13.1. Vásárló tudomásul veszi, hogy amennyiben Üzemeltetőnek az adott termék nincs raktárkészleten, rendelés esetén a Vásárló érdekében az Üzemeltető intézkedik az adott termék beszerzése/elkészítése iránt.
13.2. A raktárkészleten kívüli termékek rendelése esetén is a Webáruház árai és szállítási díjai irányadók.

14. Záró rendelkezések

14.1. A felek közötti szerződésre a magyar jog az irányadó. A szerződés nyelve a magyar.
14.2. A jelen ÁSZF-hez magatartási kódex nem tartozik, illetve magatartási kódex a felek jogviszonyára nem irányadó.
14.3. Üzemeltető fenntartja a jogot, hogy az ÁSZF rendelkezéseit bármikor módosítsa. A módosítások a Webáruház honlapján történt közzétételtől hatályosak és az azt követően létrejött jogviszonyokra terjed ki.
14.4. Vásárló tudomásul veszi, hogy a megkötött szerződéseket az Üzemeltető nem iktatja, ezek utólag nem hozzáférhetők, ezért nem minősülnek írásban megkötött szerződésnek. Vásárló elfogadja, hogy a rendeléseket Üzemeltető elektronikusan automatikusan tárolja a rendelés teljesítése érdekében, azonban saját Fiókjában kizárólag a Regisztrált Felhasználók tudják a rendelés teljesítését követően is visszakeresni.
14.5. A termék feletti tulajdonjog a vételár teljes kiegyenlítésével száll át a Vásárlóra.
14.6. A Webáruház honlapján elhelyezett valamennyi tartalom szerzői jogi oltalom alatt áll, amelynek jogosultja az Üzemeltető. Harmadik személy nem jogosult a Webáruházban szereplő bármely tartalmat vagy annak egy részét az Üzemeltető előzetes írásbeli engedélye nélkül bármely módon felhasználni.

LETÖLTÉSEK

Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2021. 01. 06.